Forum "Aviornis International vzw"

Forum voor liefhebbers van park- en watervogels
Het is nu di jan 23, 2018 5:11 am

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jan 24, 2012 9:15 pm 
Super lid

Europese kluten vind ik echt schitterende dieren, die zitten hier in de lente en zomer in het weiland te broeden, pas sinds enkele jaren. Dit is gekomen omdat er een stuk land was afgegraven en dus echt een mooi nat gebied kwam voor weidevogels. Afgelopen jaar hebben hier 8 koppels kluten gebroed, vorig jaar en jaar ervoor waren het er 15 broedkoppels, helaas was er vorig jaar een vos die alle nesten op één nacht had geroofd met als gevolg dat geen enkele meer gebroed heeft. Het gedrag in de lucht is echt schitterend en zijn dominant aanwezig, roofvogels weten ook direct dat deze niet in de buurt moeten komen. :)

Ik zou jullie aanraden om 2 koppeltjes te nemen, wel zo mooi! ;-) Ik had zelf ook graag enkele koppels gehad, maar helaas geen plek voor een volière.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jan 24, 2012 10:48 pm 
Super lid

Ik raad ook aan minimum 2 koppels liefst meer. Ik was begonnen met een groepje van 5 koppels. ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jan 27, 2012 7:59 pm 
Super lid

en heb je jongen gehad?

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jan 28, 2012 12:39 am 
Super lid

Ik heb er geen jongen van gehad. Ik had een mooië groep zitten van 10 vogels en het jaar erop

heb ik er een stuk of 5 bijgekocht, en ik heb er een ziekte in gehad en heel de hoop bena op korte

tijd verloren, en sinds dien heb ik geen Europese kluten meer gekocht, maar in de toekomst als

er stromend water komt, word er zeker een voliere gemaakt voor terug te proberen met deze soort vogel.

Het gedrag alleen al hield ik mij uren stil mee. :)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]